1401/2/28 چهارشنبه

تشکیل کمیته فنی متناظر INEC TC29 تحت عنوانالکتروآکوستیک



نشست تاسیس کمیته فنی متناظر INEC TC 29 متناظر با کمیته فنیIEC TC 29  تحت عنوان "الکتروآکوستیک" با حضور جمعی از متخصصان و صاحب نظران این حوزه  به صورت مجازی برگزار گردید.
به گزارش دفتر مطالعات تطبیقی و مشارکت در تدوین استانداردهای بین المللی، در این نشست پس از ارائه توضیحات و آشنایی با سازمان بین المللی الکتروتکنیک IEC ، کمیته ملی برق و الکترونیک ایران و ساختار کمیته فنی  IEC TC 29، علی مهدوی منش و روح الله سیاه تیری از اداره کل فنی صدا و تصویر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به ترتیب به عنوان دبیر و رئیس کمیته فنی متناظر TC 29 معرفی شدند.
در این نشست زهرا شادروانان دبیر کمیته ملی برق و الکترونیک ایران هدف از تاسیس این کمیته فنی متناظر را ایجاد بستر مناسب جهت مشارکت و لحاظ نظرات متخصصان و کارشناسان کشور در حوزه الکتروآکوستیک در استانداردهای بین المللی منتشر شده و در دست تدوین با تأکید بر جنبه های کاربردپذیری و کارایی آنها عنوان کرد.
در حال حاضر 81 استاندارد بین المللی در این کمیته فنی تدوین و منتشر شده و 8 پروژه در دستور کار کمیته قرار دارد.
گفتنی است جمهوری اسلامی ایران در جمع 37 کشور در این کمیته عضو ناظر می باشد و دبیرخانه این کمیته متناظر در اداره کل فنی صدا و تصویر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مستقر است.