1399/6/30 یکشنبه

تصویب پیشنهاد استاندارد بین المللی با محوریت کشور جمهوری اسلامی ایران در سازمان بین المللی استاندارد سازی ISO در زمینه ی ماشین آلات خوراک دام



با تلاش و همکاری متخصصان و صاحبنظران کشور، یک پیشنهاد استاندارد بین المللیISO  با کسب حداکثر آراء توسط کشورهای عضو به رهبری کشور ایران، به عنوان پروژه کاری جدید تصویب گردید.
به گزارش دفتر مطالعات تطبیقی و مشارکت در تدوین استانداردهای بین المللی، به همت متخصصان کشور و با محوریت جمهوری اسلامی ایران، پیشنهاد تدوین استاندارد بین المللی با عنوان "راهنمای کنترل آلودگی متقاطع در واحدهای تولیدی خوراک دام"، به رهبری ایران در سازمان بین المللی استانداردسازی ISO طرح و در کمیته فنی ISO/TC 293 با عنوان "ماشین آلات خوراک دام" تصویب گردید.
شایان ذکر است به منظور تهیه و تدوین استاندارد بین المللی مربوطه، گروه کاری جدید WG 5 با عنوان " آلودگی متقاطع" تشکیل شده است که مسئولیت این گروه کاری با کسب حداکثر آراء توسط کشورهای عضو به ایران واگذار شد.
گفتنی است کمیته فنی ISO/TC 293
در سال 2014 در سازمان بین المللی ایزو تاسیس شده است که 14 كشور در آن عضويت فعال و 14 كشور نيز عضو ناظر بوده که ایران دارای عضویت فعال می باشد و تاکنون 3 استاندارد در آن کمیته در دست تدوین می باشد. مسئولیت اداره ی دبیرخانه آن برعهده ی کشور چین می باشد.